Aktuality 
Aktuality 
  Hlavní stránka  

  

 
 

 OPRAVY CHRÁMU 

 

 KONTAKTY 

 

 BOHOSLUŽBY 

 

 AKTUALITY 

 

 FARNÍ ZPRAVODAJ 

 
 FARNÍ RADA   
 FOTOGALERIE   
 SVÁTOSTI A MODLITBY   
 DĚKANSTVÍ BRNĚNSKÉ   
 ODKAZY   

Prohledat WWW.SVATYJAKUBBRNO.WZ.CZ  

 

   

      Historie       O svatém Jakubovi       Prohlídka kostela       O farnosti      Aktivity

Aktuální ohlášky

Nedělní texty

Liturgie hodin

Jakubský ples

Jubilejní X. Jakubský ples

  

Jubilejní X. Jakubský ples - ohlédnutí nejen za tímto ročníkem.

         

Je to již přes měsíc, co jsme mohli společně prožívat náš Jakubský ples. Věřím, že mnohým z vás opět utkvěl v paměti a tedy že by snad ani nebylo nutné o něm psát. Byl to ale ples, který sebou nesl řadu výjimečností. A právě z toho důvodu si myslím, že by pár řádků určitě zasloužil a v nich tedy tyto výjimečnosti řádně osvětlit a vyzdvihnout!

                   

                  

Tak především to byl ples jubilejní - desátý ročník. Sice malé, ale z pohledu generačního ne zase tak bezvýznamné jubileum. Z pohledu práce a nasazení dokonce jubileum velmi významné. Jak jistě mnozí víte, snažili jsme se od počátku naše Jakubské plesy pojmout trochu jinak a věřím, že se nám to dařilo a daří. Ostatně o tom svědčí váš velký zájem, kdy pro tento ročník byl ples vyprodán v podstatě 3 týdny před jeho začátkem! Věřte, že právě tento váš zájem je pro nás organizátory tím nejlepším poděkováním za zhruba 3 měsíce intenzivních příprav. Letos se na těchto přípravách a pak následně na samotném průběhu podílelo dohromady 60 mladých. Za těch 10 let se však na přípravách všech plesů podílelo celkem 142 mladých lidí! Společně jsme pro vás zrealizovali deset stylů - renesanční dobu, 30. léta 20. století, Straussovu Vídně, Španělsko, Egypt, 60. léta 20. století, Rokoko, Skotsko, Orient a letos 70-80. léta 20. století. V nich jste mohli shlédnout celkem 40 originálních vystoupení, ochutnat 10 stylových občerstvení a vždy se celým večerem nechat tématicky doprovázet celkem 20 moderátory. Za tu dobu se vystřídaly 4 kapely a 6 jakubských kaplanů. Osm hlavních resortů (propagace, sponzorink, tombola, program, občerstvení, výzdoba, choreografie a personalistika) za tu dobu vedlo celkem 16 skvělých mladých, díky jejichž nasazení mohly všechny přípravy probíhat relativně klidně a plynule.
 Ruku v ruce s oslavami jubilea se tento ročník stal také ročníkem přelomovým, protože jeho přípravy naposledy řídili ti „starší“. Jak jsme avizovali již asi rok, uvolnili jsme svoje pozice těm „mladším“. Tedy jednoduše řešeno, příští ročník plesu už bude plně v jejich režii, v jejich organizaci. Chtěl bych na tomto místě rozptýlit všechny vaše obavy o budoucnost Jakubských plesů! Během hodnotícího teamu se podařilo obsadit pozici hlavního koordinátora a navrhnout do již zmiňovaných osmi resortů vhodné pokračovatele. Osobně jsem si jist, že tito všichni nás „původní“ dovedou plnohodnotně, originálně a věřím, že i lépe nahradit a tedy být zárukou, že Jakubské plesy budou pokračovat! To bylo mé velké přání a s pohledem na nově se rýsující vedení mohu říct, že se splnilo. Jsem si jist, že již při XI. ročníku plesu rozptýlí vaše případné obavy, kterým jsme ostatně museli při přípravě prvního ročníku čelit i my starší, i když mnozí z nás byli tehdy mladší, než jsou oni dnes!
 Jubilejnost tohoto ročníku plesu umocnila i vyhlášená mimořádná Jubilejní cena plesu, kterou byl pravý diamant s certifikátem. I když ze začátku byl zájem o pořízení poukazu trochu rozpačitý, nakonec i díky možnosti jeho získání na samotném plese u stánku společnosti D.I.C. a.s. bylo možné losovat z většího počtu poukazů. Výherkyni, která navíc byla v požehnaném stavu přeji, aby pro ni tato krásná výhra byla příjemným finančním zpestřením.
 K dalším těm „výjimečnostem“ letošního plesu bezesporu patřilo i rekordní obsazení počtu tanečníků plesové choreografie - bylo jich 12 párů, tedy celkem 24 mladých. Protože na zvolené téma nebylo možné zapůjčit vhodné kostýmy, rozhodli jsme se nechat je kompletně ušít. A tak se vždy část asi tří tréninků změnila na krejčovský salon se zkoušením, úpravami a testováním kostýmů, které jste pak během plesu mohli na tančících obdivovat. I díky této investici, ale i všem dalším výdajům souvisejícím s jubilejním plesem byl tento ročník také nejdražší. Jen pro představu pro případné oponenty k výši vstupného uvádím, že celkové letošní výdaje přesáhly 200.000Kč!! To samozřejmě vstupné 250Kč od 300 účastníků nepokryje. Zde bych tedy chtěl poděkovat i řadě sponzorů, kteří náš ples finančně podpořili.
 Pojďme si nyní v krátkosti připomenout, co mohl návštěvník jubilejního Jakubského plesu zažít, co vše mu letošní program nabídl. Tak především, jak již bylo zmíněno, vše bylo podřízeno letošnímu stylu 70-80. letům 20. století s mottem „Mamma Mia, to bude show!“
 Věřím, že se nám již samotným velkolepým slavnostním zahájením podařilo atmosféru těchto let navodit a plně vás do ní vtáhnout: po typickém gongu hlas uváděl „nejlepší dívčí trio 70. let“, 24 mladých přibíhalo z různých stran k pódiu, kde z dýmu a světla pootevřenou oponou vystoupily tři zpěvačky v dobových kostýmech a odstartovaly celou show písní Super Trouper, doprovázeny bouřlivým skandováním mladých. Jistě již nyní mnohým „pamětníkům“ té doby vyvstaly vzpomínky na chytlavou hudbu Abby, typické oblečení a volnost světového stylu. Po úvodní písni vyzvaly zpěvačky mladé, aby při jejich přídavku také tančili. A určitě mi dáte za pravdu, že choreografií na píseň Dancing Queen doslova vyrazili dech vám všem. Kostýmově, světelně a prostorově sladěný téměř čtyř minutový výkon 12-ti párů mladých tanečníků s množstvím někdy až akrobatických prvků byl po právu oceněn dlouhým potleskem.
 Z houfu těchto tanečníků se najednou vynořili dva jako moderátoři celého večera a po úspěšném výstupu na pódium oficiálně zahájili celý ples. Úvodní slovo patřilo již po desáté tradičně otci děkanovi Václavu Sloukovi. Popřát hodně nevšedních zážitků přišel i manažer společnosti D.I.C. a.s., která věnovala jubilejní diamant a která měla v předsálí velmi pěknou prezentaci diamantových šperků a dle informací se těšila vašemu velkému zájmu. Moderátoři večera Maruška s Vojtou pojali své vstupy jako své velké rande, které začalo koncertem dívčího tria a směřovalo k velkolepému koncertu legendární kapely Abba. Než na tento koncert došli, prožili spolu s vámi několik chvil v baru u drinku s barmankou show, následně nakoukli na vystoupení step aerobiku a po krátké až filozofické debatě ´o čem vlastně dívky sní´ jsme mohli společně shlédnout taneční show s názvem Dream girls.
 Jak jste tak moderátory doprovázeli při jejich prvním rande, doputovali jste pomyslně až k losování Jubilejní ceny plesu v podobě diamantu. Všem co nevyhráli, bylo jistě vhodnou náplastí zahájení prodeje a výdeje tomboly a následné losování devíti hlavních cen tomboly. Jsem přesvědčen, že spojení losování těchto cen s decentní připomínkou témat všech devíti předešlých ročníků za účasti téměř všech moderátorů těchto plesů, kteří uvedené ceny losovali a předávali, bylo velmi pěkným a milým zpestřením a bezesporu přispělo k jubilejním oslavám. Před tímto losováním bylo letos očekávanou vsuvkou vytvoření živého hada na píseň kamaráda dobové moderátorky. Tedy od Michala Davida píseň Céčka. Vše bylo vlastně vyprovokováno obrovskou radostí moderátora Vojty, který od své moderátorské „přítelkyně“ dostal dlouhý řetěz tehdy tak populárních a ke všemu ještě svítících „céček“. Losování bylo zakončeno vylosováním výherce Hlavní ceny plesu.
 Po půlnoci náš moderátorský pár konečně dorazil na očekávaný koncert skupiny Abba a spolu s ním jste i vy všichni měli možnost zaposlouchat se nebo si i zatančit na ty nejznámější hity v originálním podání profesionálního revivalu. Před druhou hodinou jste ještě jednou shlédli skvělou choreografii mladých a pak následovalo důležité děkování, loučení a i moje osobní ujištění, že plesy budou pokračovat nadále. Závěrečné poděkování patřilo vzájemně moderátorům, kteří svoje role zvládli tak dokonale, že možná ještě dnes někteří neví, zda spolu chodili jen naoko nebo spolu chodí doopravdy …
 Co říci či napsat závěrem? Především moje osobní velké díky vám všem účastníkům, kteří jste Jakubským plesům zachovávali přízeň. Osobní díky i každému ze spoluorganizátorů pracujících v některém ze tří velkých teamů - režijním, zodpovědných a výkonném - za veškeru pomoc, podporu a osobité nasazení nejen v tomto roce, ale po celých těch dlouhých deset let. Díky i vám všem, co jste nabídli jakoukoliv pomoc - rolování tomboly, svoz věcí, pečení dortů či cukroví, dovoz vína, atd. Vše jsem vnímal, všeho si vážil a ještě jednou všem děkuji.
  Zachovejte prosím i nadále Jakubským plesům přízeň, dejte najevo i našim nástupcům svoji ochotu a nabídněte jim pomoc. Samozřejmě i my starší jsme jim svoji radu či pomoc přislíbili a tak věřím, že se budeme moci společně setkat na XI. Jakubském plese a tím vstoupit do jeho další desítky, v sobotu 4. února 2012 opět v KD Rubín. Kromě nových organizátorů se již nyní na vás těší nová, temperamentní a také více plesová kapela.
Nezapomeňte sledovat stránky plesu na portále farnosti sv. Jakuba, kde na adrese http://www.svatyjakubbrno.wz.cz/ples.php jsou již fotky a za nedlouho přibude i klip.

              

Jiří Messner
koordinátor Jakubských plesů 2002-2011

  
14.02.2011 - 12:10, Kategorie: Aktuality
  
Mobilní verze webu